Eerste sociaal netwerk voor vastgoedinvesteerders in ons land!

Eerste sociaal netwerk voor vastgoedinvesteerders

Altro Vastgoedgroep uit Destelbergen richt als eerste vastgoedspeler in ons land een sociaal netwerk voor vastgoedinvesteerders op. Vastgoedbeleggers kunnen vanaf vandaag via het online platform ‘Altro Invest’ met elkaar in ​ contact komen, objectief vastgoed – en beleggingsadvies inwinnen, cursussen volgen en exclusieve investeringspanden – en projecten vinden. “Beleggers geven duidelijk aan dat ze door de vele mogelijkheden om te investeren in vastgoed in ons land door het bos de bomen niet meer zien. Ze worden als het ware overstelpt met potentieel interessante vastgoedprojecten en soms onrealistische rendementen. Daarom willen wij die beginnende en ervaren investeerders samenbrengen zodat ze de juiste keuze kunnen maken. Wij willen het grootste netwerkplatform worden”, legt CEO Dave Bracke van Altro Vastgoedgroep uit.

Steeds meer Vlamingen zien hun zuurverdiende spaargeld verdampen. De basisspaarrente staat immers al jaren erg laag. Zo levert je spaarrekening slechts 0,01 procent rendement op. Laat je je centen minstens een jaar lang op je spaarboekje staan, dan krijg je daarvoor 0,11 procent rente. Gemiddeld parkeert de Belg zijn spaargeld twee jaar op zijn spaarrekening en zou hij voor die loyaliteit 0,75 procent rente moeten krijgen. Alleen merkt de spaarder daar vandaag niks van, omdat de banken geen haast hebben om die rente te verhogen. Die lage rente wordt ook nog eens gecombineerd met een hoge inflatie, waardoor je aan koopkracht inboet.

Juist investeren in vastgoed

Wie wat centen opzij heeft staan, zoekt alternatieven om z’n geld te laten renderen. Investeren in vastgoed blijft een van de meest gekozen manieren voor de Vlaming om rendement te halen op z’n spaargeld. Maar wanneer is een project of pand interessant om te investeren? Koop ik vastgoed het best privé aan of via de vennootschap? Hoe verloopt nadien het verhuurproces? Altro Vastgoedgroep, een Vlaamse vastgoedspeler die zich focust op residentiële woon – en (nieuw)bouwvastgoed, wil daarom investeerders klaarheid schenken dankzij een eigen onafhankelijk en transparant sociaal netwerk: Altro Invest.

“Wie wil beleggen op de beurs of in fondsen maakt eerst zijn huiswerk en start met een bepaalde strategie. Wie wil investeren in vastgoed doet dit echter meestal op het gevoel. Daarom hebben we Altro Invest opgericht om de belegger in zijn keuze te helpen. Op ons platform bieden we objectief en neutraal vastgoed – en investeringsadvies aan, zodat de belegger wel gericht het project of pand dat bij hem past kan kiezen.”

Trainingen en masterclasses

Op het gesloten online platform, uniek in zijn soort in ons land, wil Altro Vastgoedgroep investeerders en aanbieders van investeringsvastgoed met elkaar verbinden. De leden krijgen vrijblijvend en laagdrempelig heel wat kennis en inzichten ter beschikking die hen wegwijs moet maken in het vastgoed – en investeringslandschap in Vlaanderen en Brussel. Daarnaast is er ook heel wat actua te vinden over de financiële en vastgoedsector.

“We voorzien ook ​ webinars voor startende en ervaren investeerders en bieden hen verschillende trainingen over investeren in vastgoed aan. Denk maar aan hoe te starten met beleggen, vastgoedfinanciering of tips van een ervaren vastgoedbelegger. Je vindt er ook alle info terug over taxeren, vastgoedfiscaliteit – en planning. We willen onze leden dankzij het neutrale, professionele en objectieve advies van experten volledig ondersteunen.”

Kantoor uit Destelbergen lanceert ‘Facebook voor vastgoedbeleggers’

Duizenden investeerders samenbrengen

Altro Invest wil het komende jaar meer dan 1.000 Vlaamse en Brusselse vastgoedinvesteerders samenbrengen en nadien elk jaar met zo’n 1.500 leden groeien. Die kunnen elkaar dan dankzij netwerkevents online en offline ontmoeten en ervaringen uitwisselen. Altro Invest zal de kandidaat-leden eerst uitgebreid screenen. Op die manier willen de oprichters zeker zijn dat de leden hun plaats hebben op het netwerk. Daarna kan je als lid een gratis profiel en dashboard aanmaken.

1 jaar lang huurgarantie

Leden die investeren via het platform zijn zeker van een correct netto rendement van 2 à 3 procent en Altro Invest verzekert hen zelfs een jaar lang van gegarandeerde huurinkomsten. Op die manier ontvangt de investeerder gedurende de looptijd van de huurgarantieovereenkomst een gegarandeerd maandhuur, of het pand nu verhuurd is of niet. Die huurgarantie wordt gecombineerd met het beheer van het pand door Altro Invest.

“Wij bieden een jaar lang huurgarantie aan en dat is in Vlaanderen en Brussel toch wel iets unieks voor een vastgoedmakelaar. We leggen hiermee letterlijk onze commissie in de schaal. Dat doen we omdat we met Altro Invest een engagement op lange termijn willen aangaan met de investeerders. En net zoals in een huwelijk moet je op elkaar ten allen tijde kunnen rekenen. We kiezen echter heel zorgvuldig onze investeringsprojecten uit. We stellen enkel vastgoedprojecten ter beschikking waarin we heel sterk geloven.”

Exclusief vastgoed

Op de ‘Market Place’ van Altro Invest kunnen de investeerders nu al dertig tot veertig vastgoedprojecten in Vlaanderen en Brussel vinden die geschikt zijn als opbrengsteigendom. Dat aanbod zal in de nabije toekomst nog groeien. Daarvoor richt het platform zich op drie stabiele vastgoedtakken: bestaand vastgoed, nieuwbouw en studentenvastgoed. Die projecten worden zorgvuldig uitgekozen op basis van de wensen van de investeerders zoals locatie, rendement, type vastgoed en vele andere factoren. Zo is er bijzondere aandacht voor de locatie van het investeringsproject en kijkt Altro Invest speciaal uit naar buurten met toekomst – en huurpotentieel. Sommige projecten zullen bovendien exclusief in voorverkoop te vinden zijn op Altro Invest en worden pas later aan de rest van de markt beschikbaar gemaakt.

FR